Τεστ δεξιοτήτων Λόγου και Ομιλίας – 18 έως 23 (1,5-2 ετών)
- Ακολουθεί απλές οδηγίες; (π.χ. φέρε τη μπάλα);Ναι□ Όχι □
- Δείχνει περισσότερα μέρη του σώματος (μάτι, χέρι, πόδι); Ναι □ Όχι □
- Λέει το όνομά του όταν το ρωτούν; Ναι □ Όχι □
- Σχηματίζει φράση 2 λέξεων (π.χ θέλω νερό); Ναι □ Όχι □
- Ονομάζει οικεία αντικείμενα από το περιβάλλον του (π.χ. νερό, γάλα, μπάλα); Ναι □ Όχι □
- Έχει λεξιλόγιο 50 με 100 λέξεων; Ναι □ Όχι □
- Κατανοεί βασικές ρηματικές ενέργειες, π.χ. ‘τρώω’, ‘κοιμάμαι’; Ναι □ Όχι □
- Αντιλαμβάνεται 300 ή περισσότερες λέξεις; Ναι □ Όχι □
- Παράγει ήχους ζώων, όπως ‘μμμ’, ‘νιαου’; Ναι □ Όχι □
Τεστ δεξιοτήτων Λόγου και Ομιλίας – 2 έως 3 ετών
- Απαντά σε απλές ερωτήσεις; Ναι □ Όχι □
- Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 50 έως 250 λέξεις ή και περισσότερες; Ναι □ Όχι □
- Κατανοεί και αρχίζει να χρησιμοποιεί προσωπικές αντωνυμίες, όπως ‘εγώ, εσύ, αυτή’ ; Ναι □ Όχι □
- Γνωρίζει/ κατανοεί χωρικές έννοιες, όπως ‘μέσα, πάνω’; Ναι □ Όχι □
- Λέει φράσεις των 3- 4 λέξεων, με Υποκείμενο – Ρήμα – Αντικείμενο; Ναι □ Όχι □
- Κάνει ερωτήσεις με 1-2 λέξεις (με διακύμανση του τόνου της φωνής του) για να ζητήσει κάτι (π.χ. η μπάλα μου;); Ναι □ Όχι □
- Κατανοεί το «ένα» και τα «πολλά» (π.χ. παπούτσι- παπούτσια); Ναι □ Όχι □
- Γνωρίζει επιθετικούς προσδιορισμούς, όπως ‘μεγάλος’ ‘χαρούμενος’; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί τα φωνήεντα σωστά; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί σύμφωνα σωστά στην αρχική θέση της λέξης (π.χ. ένα); Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί πιπίλα ή μπιμπερό; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί ακόμη πάνα; Ναι □ Όχι □
Τεστ δεξιοτήτων Λόγου και Ομιλίας – 3 έως 4 ετών
- Ακολουθεί με ευκολία σύνθετες εντολές; Ναι □ Όχι □
- Λέει τα περισσότερα φωνήματα, αλλά μπορεί να μπερδεύει μερικά από τα πιο δύσκολα, όπως το ρ, τσ, δ, θ, τζ; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί 4 με 5 λέξεις στις προτάσεις; Ναι □ Όχι □
- Μπορεί να εξηγήσει τη χρήση κάποιων αντικειμένων, π.χ. “τι κάνουμε με το ποτήρι;”→ “ πίνουμε”; Ναι □ Όχι □
- Ομαδοποιεί αντικείμενα, όπως φαγητά, ρούχα, κ.ά..Ναι □ Όχι □
- Μη οικεία πρόσωπα μπορούν να καταλάβουν τα περισσότερα από αυτά που λέει; Ναι □ Όχι □
- Απαντάει σε απλές ερωτήσεις, όπως ‘Τι κάνεις όταν πεινάς; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί ρήματα σε ενεστώτα; Ναι □ Όχι □
- Παίζει με το λόγο. Του αρέσουν τα ποιήματα και καταλαβαίνει παραλογισμούς, όπως ‘είναι ένας ελέφαντας πάνω στο κεφάλι σου;’ Ναι □ Όχι □
Τεστ δεξιοτήτων Λόγου και Ομιλίας – 4 έως 5 ετών
- Κατανοεί και απαντά σύνθετες ερωτήσεις; Ναι □ Όχι □
- Ο λόγος του είναι κατανοητός, αλλά κάνει λάθη σε πολυσύλλαβες ή σύνθετες λέξεις, όπως ‘ιπποπόταμος’; Ναι □ Όχι □
- Κατονομάζει αντικείμενα που ανήκουν σε μια κατηγορία, όπως ζώα, μέσα μεταφοράς, κλπ; Ναι □ Όχι □
- Απαντά σε ερωτήσεις τύπου ‘γιατί;’; Ναι □ Όχι □
- Κατανοεί χωρικές έννοιες, π.χ. ‘πίσω’, ‘δίπλα σε’; Ναι □ Όχι □
- Λέει περίπου 900-2000 λέξεις; Ναι □ Όχι □
- Παράγει σύμφωνα με 90% ακρίβεια; Ναι □ Όχι □
- Δίνει προσοχή σε μία ιστορία και απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με αυτή ή αναμεταδίδει με ακρίβεια την ιστορία αν του ζητηθεί; Ναι □ Όχι □
- Παίζει μόνο του ή με παρέα; Ναι □ Όχι □
- Κάνει παιχνίδι με ρόλους; Ναι □ Όχι □
Τεστ δεξιοτήτων Λόγου και Ομιλίας – 5 έως 6 ετών
- Ονομάζει 6 βασικά χρώματα και 3 βασικά σχήματα; Ναι □ Όχι □
- Παράγει όλα τα σύμφωνα με 100% ακρίβεια; Ναι □ Όχι □
- Ονομάζει διαδοχικά ημέρες της εβδομάδας; Ναι □ Όχι □
- Ονομάζει τα αντίθετα; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί παρελθόντα και μέλλοντα χρόνο κατάλληλα; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί τη φαντασία του για να φτιάξει ιστορίες; Ναι □ Όχι □
- Περιγράφει αντικείμενα; Ναι □ Όχι □
- Κατανοεί χρονικές έννοιες και ακολουθίες (τι συμβαίνει πρώτα, έπειτα,στο τέλος, κλπ); Ναι □ Όχι □
- Εκτελεί μια σειρά από εντολές 3 βημάτων; Ναι □ Όχι □
- Κατανοεί την ομοιοκαταληξία; Ναι □ Όχι □
- Εμπλέκεται σε μια συζήτηση/ Επικοινωνεί εύκολα με ενήλικες και άλλα παιδιά; Ναι □ Όχι □
- Κάνει ερωτήσεις με το «πώς»; Ναι □ Όχι □
- Χρησιμοποιεί σύνθετες προτάσεις; Ναι □ Όχι □
Αφήστε μια απάντηση